Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Salam i-Sihat, u sihat.. Insya-Allah, kita semua sihat.. Wah, sedar tak sedar dah 5 hari kita berpuasa dan dah 6 malam kita bertaraweh..

Admin wajib sahur minum Premium Berry.. Anak sulong admin pula, wajib minum VaChoc untuk tenaga yang berpanjangan satu hari.. Alhamdulillah.. Tak rasa lapar atau pun pedih hulu hati.. 

i-Sihat memang revolusi susu terbaik.. Sangat sesuai untuk seisi keluarga..

Ucapan tulus ikhlas daripada kami:
i-sihat Mengucapkan SELAMAT BERPUASA. 
Ramadhan Al-Mubarak.
.
Mari sama-sama kita lipatgandakan ibadah dibulan mulia yang mana pahala juga akan jadi berganda-ganda. 
.
Lebih cergas, bertenaga dan sihat bersama i-sihat. Your tasty, tested and trusted brand.
.
#isihatyousihatsemuasihat
#isihatRevolusiBaruKesihatandanKecantikan

G-Storm i-Sihat

Salam i-Sihat, u sihat.. Insya-Allah, kita semua sihat.. Kali ni admin nak memperkenalkan G-Storm, produk terbaru i-Sihat..
===============================
MASALAH ANGIN SEMASA BERPUASA
===============================
.
SELALU TELAN ANGIN❓
.
Teringat Zaman kecik2 kan,
bila lapar je telan air liur. tak cukup air liur, telan angin

❗Udara yang ditelan iaitu apabila seseorang dalam keadaan tertekan atau stress akan lebih kerap menelan udara tanpa disedari.
.
Jangan risau, menelan angin takkan menyebabkan kematian. namun ini antara punca Anda sakit perut.
.
TAHUKAH ANDA❓
.
Dalam perut kita ade 2 jenis bakteria. satu menghasilkan angin dan sejenis lagi menghilangkan angin. Angin didalam perut adalah normal kecuali ia terlalu banyak
.
PUNCA UTAMA penghasilan angin dalam perut adalah Bakteria akan menghancurkan makanan yang tak dihadam. semasa proses itu gas akan dihasilkan menyebabakan anda sakit perut.
.
-------------------------------------
4 GEJALA MASALAH ANGIN
-------------------------------------
1) Selalu kentut.
2) Selalu sendawa.
3) Kembung Perut.
4) Sakit Pada Abdomen perut.

Selesakah anda kalau ade gejala diatas ni 👆
.
LEPAS TU MULA LAH RASA TAK BERTENAGA, KALAU TERUK SANGAT SAMPAI BUKA PUASA.
.
JADI
.
Anda wajib Menukar cara Pemakanan
.
ELAKKANA MAKANAN yang berangin masa berbuka atau sahur.
.
==================
NAK LEBIH MUDAH?
=================
.
anda kene dapatkan Produk terbaru keluaran I-sihat Susu Kambing HQ,
.
i-Sihat G-Storm.
.
G-Storm diperkaya 20 makanan yang aktif untuk melegakan dan menghilangkan angin didalam perut anda. RASA yang Sangat SEDAP sesuai diminum waktu sahur dan waktu malam sebelum tidur.
.
#isihatyousihatsemuasihat
#isihathadiahterbaikbuatdirimu

Susu Asli Untuk Baby???

Salam i-Sihat, u sihat.. Insya-Allah, kita semua sihat.. Susu i-Sihat di formulasikan untuk sesuai dengan pelbagai peringkat umur..
Pada 22 April 2017 yang lalu, admin dapat wasap dari seorang ibu yang berminat nak beli susu asli dan vachoc..

Puan Miza dapat nombor admin daripada web i-Sihat.. Alhamdulillah, seronok bila dapat sebarkan kebaikan susu kambing.. Amalkan sunnah dan membantu orang..
Then seminggu lepas tu, Puan Miza wasap admin lagi untuk repeat order.. Kali ni, admin pergi cod terus ke rumah beliau.. Sempat berbual-bual dengan Puan Miza.. Katanya baru balik dari sabah.. Katanya lagi, baby beliau serasi minum susu asli i-Sihat.. Sebelum ni, beliau telah cuba pelbagai jenama susu untuk dijadikan minum tambahan si baby memandangkan susu badan beliau mula merosot sejak pregnat yang baru.. 

Risau si abang kecil tidak dapat khasiat susu yang secukupnya, Puan Miza nekad mencuba susu asli i-Sihat untuk si abang kecil.. Alhamdulillah.. Si abang yang baru berumur 1 tahun serasi dengan susu tersebut dan sangat menyukainya..
Kemudian pada 18 Mei 2017, admin dapat call dari Puan Miza seawal 7.00pagi.. Admin tak kerja pada hari tersebut coz nak bawa anak pergi klinik.. Kali ni pun beliau nak repeat order 3 kotak susu asli..



Nota Que: Alhamdulillah.. Rasa seronok sangat bila customer puas hati..

1st Time Joint Karnival

Salam i-Sihat, u sihat.. Insya-Allah, kita semua sihat.. Woooowwww.. Lama admin tak bersiaran.. huhuhu.. Sorry ye.. 

Admin pun manusia biasa, ada kalanya ujian yang menimpa menjadikan admin jatuh.. Tapi takpe, macam biasa.. Jatuh admin hanya sementara coz admin yakin Allah dah sediakan jalan untuk admin bangun kembali..
Ok, sebenarnya last week, 1st time admin joint karnival.. Memang bercampur baur perasaan.. Maklum la.. Admin ni pemalu orangnya.. hahahahaha..


Lepas ni, kalau ada lagi program macam ni, admin nak joint lagi.. Bila bertemu pelanggan secara tak langsung dapat menghilangkan sifat pemalu admin ni..


Nota Que: Malu-malu pun, bila ada yang bertanya tentang i-Sihat, laju je admin buat penerangan.. Hahahaha.. 


i-Sihat Premium Berry


icon1
KELAZATAN RASA STRAWBERI & BUAH BERI
Perasa Strawberi dan buah-buahan beri segar yang lazat pastinya membangkitkan selera setiap lelaki dan wanita.
icon2 
DIPERKAYA DENGAN 15 MAKANAN TAMBAHAN
Minuman Kolagen dengan 15 bahan aktif semulajadi terbaik dan terpilih dari seluruh dunia seperti APPLEPHENON, ASTAXANTHIN, KOLAGEN, EKSTRAK SAKURA, STRAWBERI, BUAH BERI, BUAH DELIMA, KURMA, KISMIS, TIIN, BADAM, SAFFRON, HABBATUS SAUDA, MADU dan SUSU KAMBING.
icon3 
BEBAS LEMAK TRANS
Lemak trans mengurangkan paras HDL (kolesterol baik) dan meningkatkan paras LDL (kolesterol jahat). Malah meningkatkan risiko mendapat diabetis.
 icon4
ORGANIK
Diimport khas dari Holland yang merupakan pengeluar produk tenusu yang terkemuka di dunia dan dijamin 100% organik.


PRODUK DIPERCAYAI
  • Dijamin halal (JAKIM/(S)/(22.00)/492/2/1 069-11/2012)
  • Produk keluaran muslim bumiputera
  • Diproses di kilang yang telah memenuhi syarat bagi pensijilan KKM & MESTI
  • Diuji secara klinikal oleh dua lab yang telah mendapat akreditasi oleh Skim Akreditasi Makmal Malaysia (SAMM)

KEISTIMEWAAN I-SIHAT PREMIUM BERRY
  • Revolusi susu kambing dan minuman kolagen dengan khasiat untuk kesihatan dalaman dan kecantikkan luaran
  • Diformulasikan dengan 15 makanan terpilih
  • Diperkaya dengan vitamin C yang tinggi
  • 100% Organik
  • Tanpa bau hamis
  • Tanpa campuran susu skim atau susu lembu
  • Kandungan gula yang sangat rendah
  • Bebas dari bahan GMO (Genetically Modified Organism)

KELEBIHAN PREMIUM BERRY
  • Meningkatkan daya ketahanan tubuh dan mendapat kulit yang berseri-seri
  • Bersifat alkali, mudah hadam dan tidak menyebabkan alahan
  • Meningkatkan keremajaan kulit dan melawaskan sistem penghadaman
  • Mencegah penyakit kulit dan dari sinaran UV
  • Menguatkan sistem imunisasi badan
  • Membantu mengurangkan kolestrol
  • Membantu mendapatkan Berat Badan Ideal
  • Membekalkan tenaga dan sumber vitamin yang cukup untuk aktiviti seharian
  • Melalui prosedur pemprosesan berteknologi tinggi dan terbaik untuk mengekalkan kualiti, nutrisi dan khasiat semulajadi susu
  • Sesuai untuk Lelaki dan Wanita

KHASIAT BAHAN TERPILIH DALAM PREMIUM BERRY
SIHAT DI DALAM
KISMIS
Mencerdaskan minda, dan melemahkan perkembangan penyakit-penyakit organ dalam badan.
KURMA
Memberi tenaga dengan segera. Juga mengandungi serat yang tinggi dan dapat meningkatkan keupayaan minda.
SAFFRON
Merangsang Pertumbuhan sel-sel otak dan meningkatkan kecerdasan minda, merawat migrain & asma.
TIIN
Membantu menurunkan berat badan , mencegah dari penyakit kanser dan diabetes, mencegah osteoporosis.
BADAM
Menurunkan paras kolestrol dan mencegah masalah obesiti serta memerangi masalah rambut gugur.
HABATUS SAUDA
Mencegah rasa letih, meningkatkan kesuburan, dan melancarkan kitaran haid. Anti-hipertensi, mengurangkan risiko kanser dan merawat keguguran rambut.
BUAH BERI
Mengandungi antioksidan, menajamkan mata dan melindungi dari penakit jantung dan kanser.
SUSU KAMBING
Memperbanyakkan susu ibu, merawat gastrik, mencegah insomnia, membantu penghadaman, serta tinggi kalsium


KHASIAT BAHAN TERPILIH DALAM PREMIUM BERRY
CANTIK DILUAR
KOLAGEN
Memperbaiki masalah kulit dan rambut, bertindak sebagai anti penuaan dan menambah keanjalan kulit.
EKSTRAK SAKURA
Mengandungi Melatonin yang tingi, memutihkan dan melembapkan kulit serta mengatasi masalah kulit kusam.
APPLEPHENON
Penjagaan kulit wajah, mengurangkan pigmentasi, mencerahkan kulit dan anti-penuaan. Anti-oksidan yang terkandung juga dapat mengurangkan paras kolestrol.
ASTAXANTHIN
Melindungi kulit dari sinaran UV, merawat ekzema & dermatitis. Juga mengandungi fungsi anti-fungal.
MADU
Melembapkan kulit, mengatasi jeragat, mengatasi bibir kering & pecah, mengandungi agen anti-bakteria & anti-radang
DELIMA
mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi, menyahtoksid sel kulit dan meyingkirkan sel kulit mati.
STRAWBERI
Kandungan vitamin C yang tinggi membantu mencantikkan kulit.


CARA BANCUHAN i-Sihat PREMIUM BERRY
Umur 15 tahun dan ke atas / Pengambilan 2 kali sehari
cara4-01
  • *Elakkan menggunakan air panas mendidih untuk mengekalkan khasiat susu.
  • *Boleh dibancuh menggunakan air suam dan air sejuk menggunakan shaker


JENIS PEMBUNGKUSAN i-Sihat PREMIUM BERRY
Pek besar (500gram)
PEMBUNGKUSAN-01
Sachet (20x25gram=500gram)
PEMBUNGKUSAN2-01
*Simpan di dalam bekas kedap udara dan kering selepas dibuka.

i-Sihat PREMIUM BERRY sesuai untuk LELAKI DAN WANITA



sk-berry
HARGA PROMOSI
i-Sihat SUSU PREMIUM BERRY (500GRAM)
SACHET/POUCH
RM 55.00 (SM)
RM 60.00 (SS)


i-Sihat VaChoc Plus 10


icon1
INOVASI KEENAKAN RASA
Kombinasi perisa vanila dan coklat yang lazat pastinya memenuhi citarasa ramai.
icon2
DIPERKAYA DENGAN MAKANAN SUNNAH
Mengandungi ekstrak makanan sunnah terbaik seperti BUAH DELIMA, ZAITUN, TIIN, KURMA, KISMIS, BADAM, SAFFRON, HABBATUS SAUDA, MANNA dan GINKGO BILOBA.
icon5
BEBAS LEMAK TRANS
Lemak trans mengurangkan paras HDL (kolesterol baik) dan
meningkatkan paras LDL (kolesterol jahat). Malah
meningkatkan risiko mendapat diabetis.
icon3
ORGANIK
Diimport khas dari Holland yang merupakan pengeluar produk tenusu yang terkemuka di dunia dan dijamin 100% organik.
icon4
FORMULASI YANG KAYA DENGAN NUTRISI PENTING
i-Sihat Susu Asli dirumus khas dengan adanya DHA, MULTIVITAMIN, ZAT BESI, ASID FOLIK, MINERAL, KALSIUM, PROTEIN dan OMEGA.


PRODUK DIPERCAYAI
  • Dijamin halal (JAKIM/(S)/(22.00)/492/2/1 069-11/2012)
  • Produk keluaran muslim bumiputera
  • Diproses di kilang yang telah memenuhi syarat bagi pensijilan KKM & MESTI
  • Diuji secara klinikal oleh dua lab yang telah mendapat akreditasi oleh Skim Akreditasi Makmal Malaysia (SAMM)
KEISTIMEWAAN I-SIHAT VACHOC PLUS 10
  • Kombinasi DUA RASA coklat dan vanilla yang unik dan sangat sedap
  • Diformulasikan dengan 10 makanan sunnah
  • Diperkaya dengan nutrisi penting
  • 100% Organik
  • Tanpa bau hamis
  • Tanpa campuran susu skim atau susu lembu
  • Tanpa mineral sintetik
  • Bebas dari bahan GMO (Genetically Modified Organism)
  • Tiada krimer tenusu

KHASIAT MAKANAN TAMBAHAN

Delima
Mengandungi antioksidan yang tinggi, mencegah dari serangan jantung dan risiko strok
Kurma
Memberi tenaga dengan kadar segera dan meningkatkan keupayaan minda
Kismis
Menghilangkan lendir, menguatkan saraf dan menghilangkan letih
Tiin
Membantu menurunkan berat badan dan mencegah risiko penyakit kanser
Zaitun
Mengurangkan masalah radang sendi dan membantu melancarkan pencernaan
Badam
Baik untuk kesihatan otak dan mencegah diabetis
Saffron
Mencerdaskan minda dan dapat mengawal stress dan kemurungan
Habbatus sauda
Membantu merawat asthma dan meningkatkan kesihatan hati
Manna
Merupakan prebiotk semulajadi yang membantu meningkatkan bakteria baik (probiotik) dalam usus untuk kesihatan usus yang baik
Ginkgo biloba
Membantu menguatkan memori dan berfungsi sebagai antioksidan dan mengawal sebarang kerosakan berpunca dari radikal bebas


CARA BANCUHAN i-Sihat VACHOC PLUS 10
    • Umur 1-3 tahun / Pengambilan 2 kali sehari
      cara1


    • Umur 4 tahun dan ke atas / Pengambilan 2 kali sehari
      cara2


  • Elakkan menggunakan air panas mendidih untuk mengekalkan khasiat susu.
  • *Boleh dibancuh menggunakan air suam dan air

JENIS PEMBUNGKUSAN i-Sihat SUSU ASLI
Pek besar (500gram)
PEMBUNGKUSAN2

Sachet (20x25gram=500gram)
PEMBUNGKUSAN
*Simpan di dalam bekas kedap udara dan kering selepas dibuka.

i-Sihat VACHOC PLUS 10 sesuai untuk seisi keluarga



Asli ns
HARGA PASARAN
i-Sihat SUSU KAMBING ASLI (500GRAM)
SACHET/POUCH
RM 45.00 (Semenanjung Malaysia)
RM 50.00 (Sabah & Sarawak)



Disclamer

Blog i-Sihat Susu Kambing adalah blog rasmi bagi produk keluaran i-Sihat Resources. Dari semasa ke semasa admin akan kongsikan tips gaya hidup sihat dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

Amalkan minum susu kambing, sihat dapat, pahala pun dapat... Insya-Allah...

Amaran: Sekiranya anda mempunyai alahan pada hasil tenusu, sila dapatkan nasihat doktor sebelum mencuba apa-apa produk hasil tenusu.. Pihak admin tidak bertanggungjawab ke atas kesan sampingan yang mungkin dihadapi oleh anda.. Perkongsian dalam blog adalah berdasarkan pengalaman admin mengamalkan i-Sihat Susu Kambing dan testimoni dari pelanggan..

VideoBar

This content isn't available over encrypted connections yet.
Powered by Blogger.